söndag 7 juli 2013

För 3 år sedan

För tre år sedan hade jag och Musse, min katt, våran sista riktiga gosestund. Han kom upp i sängen som vanligt när jag skulle sova. Vi gosade länge. Zephyr var upp en stund hon med. Jag försökte hålla mig lugn trots att jag visste att 10.00 dagen efter hade jag tid för avlivning av min kära Musse. Året innan hade han varit jättesjuk och bland annat ätit antibiotika i 1 månad för eventuell toxoplasmos. Men värken i hans rygg försvann aldrig. Och dom i Strömsholm sa att så länge han inte lider så får det gå. Det gick 1 år efter det. Jag hade lovat honom att inte ta honom till veterinären något mer. Han blev helt förstörd under lång tid efteråt. 
Så när jag vaknade den 6/7 2010 och han var stendöv så var valet enkelt. Eller nej, inte för min skull, men för hans. Jag ringde och bokade tid för avlivning dagen efter. Det var bland det jobbigaste jag gjort. 

Morgonen den 7/7 så fick han god mat. Jag hade sådan ångest men kunde ju inte visa det. Vi kom in på ett rum nästan direkt på Västerås Djurklinik. Men det tog en timme innan min älskade Musse lämnade oss. Och det efter ett stick i hjärtat. Första 40 minuterna buffade han fortfarande med huvudet. Det var hemskt. Älskade Musse somna in då. Men efter 60 minuter så gick han över Regnbågsbron. Kommer aldrig glömma dig älskade Musse. 

Har ingen bild då jag bloggar från min mobil. 
Ta vara på er!

Inga kommentarer: