tisdag 30 juli 2013

Outhärdligt

Den 22 maj svimmade jag för första gången på många år. Sedan dess har det varit 1-3 gånger/vecka. Jag känner inget innan, då hade det varit annorlunda. Men nu kan jag inte ens gå ut ensam. Tänk om jag svimmar? Hamnar i en ambulans och sedan akuten.
Jag har varit till läkaren många gånger. Jag har gjort långtidsEKG och det visar förändringar men inte som skulle orsaka mina svimningar. Den 15 april gick första remissen iväg till Neurologen pga ansiktsförlamningar och pirrningar i vänster ben och fot. I juni gick nästa remiss för att skynda på den första, denna gång på grund av svimningarna.
Igår gick remiss nr 3 iväg. Hoppas att det står akut på den. Ibland så rycker min arm efteråt i mellan 20 och 30 minuter. Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart.
Jag kan inte ta bussen ner på stan själv. Idag får jag sitta inne hela dagen för att mamma är på dagskryssning och jag vet inte vad annars jag skulle göra.

Frågan är: Beror detta på att jag slutade med Lyrican i april? Jag svimmade en del runt 2004-2005. Sen började jag med Lyrican 2006, och jag minns inte om det slutade då?! Dom skyllde mina svimningar då på ångest. Det kan dom inte göra nu. För jag mår inte så dåligt. Inte ens i närheten.

Vad ska jag göra? Jag var på akuten för ca 1.5 vecka sedan. Pga att jag gjorde illa höften efter en svimning. Jag svimmade på vägen ut och INGEN reagerade utom väktaren. Så ingen hjälp där heller.
Snälla ge mig tips på vad jag ska göra?

Ta vara på er! Har massa att skriva, men återkommer.

Inga kommentarer: