söndag 12 januari 2014

Hjälp med min trötthet?

Imorgon ska jag träffa min läkare på Vårdcentralen för min extrema trötthet. Jag är så trött hela tiden. Det går inte att beskriva tröttheten, men den går absolut inte att sova bort.
Jag har B12 brist och brist på Folsyra, så det har jag medicin mot redan. Så det kan inte var det. Eller? Kanske behöver ta mina B12-sprutor oftare? Vet en del som får göra det. Men vi får se. Samtidigt så har jag ju en del förändringar på EKG och hög puls till och från. Vet att förändringarna är ofarliga. Men, kan dom vara orsaken till min trötthet? Man behöver ju inte falla död ner bara för att man har EKG-förändringar. Som nu, jag har tagit det lugn över 1 timme och pulsen är uppe i 110. Jag äter Atenolol som är en betablockerare för att få ned pulsen. Och det har jag gjort i några år nu. Eller, ganska många. Åren går rätt snabbt.
Men, det verkar inte som att det har riktigt bra effekt. Har gjort ultraljud av hjärtat och jag vet att det ser bra ut. Alltid något. Hjärtat vill man ju ska fungera. Man behöver det för att överleva.

Men, vi får se vad läkaren säger imorgon. Kanske ingenting. Kanske det händer nå. Ja, det återstår att se.

Nu ska jag ta och flytta mig till sängen och lyssna på ljudbok.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: