måndag 13 januari 2014

Jahaja, det var det

Kom in till min läkare och tog upp att jag är så himla trött. Hon frågar vilka mediciner jag äter och skriver in i någon databas ordet trötthet. Vips, så kom det fram vilka av mina mediciner som har trötthet som biverkan. Jaha, mediciner jag haft långt innan min trötthet blev så här påtaglig orsakar alltså min trötthet. Enklaste vägen. Varför inte? Så då är det Omeprazol, Propavan, Remicade och Stesolid som kan ge trötthet som biverkan. Ja, Stesolid och Propavan har jag för att sova. För hur trött jag än är, så kan jag inte somna. Men, jag känner igen trötthet som orsakas av lugnande eller sömntabletter. Jag har haft 10 gånger mer än detta. Men, det känner inte hon till. Jag gick inte på den Vårdcentralen då. Men, i alla fall. Remicade kan ge trötthet och påverka blodbilden. Men jag tar prover var åttonde vecka och jag vet att jag har bra blodvärde osv.

Hon tog dock ett prov på kalcium. Jag har haft förhöjt kalciumvärde tidigare. Men sen vet jag inte om dom tagit det nå mer. Men det tog hon. Så vi får se vad som händer. Om det visar nå. Eller inte.

Blir bara så ledsen när det ska skyllas på det som jag har haft så länge. Jag vet att man kan få biverkningar på sikt. Men, ändå.

Jag hoppas att ni mår bra därute.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: