torsdag 9 januari 2014

Operation av käken?

Idag var jag till tandläkaren och lagade ett hål. Nu är jag tillfälligt klar hos honom. Käkkirurgen kvar. Sen så pratade vi idag om hur min käke har förändrats. Hade tandställning när jag var yngre. Så jag har haft ett perfekt bett. Men, det har senaste åren förändrats kraftigt. Så jag kan egentligen bara bita ihop kindtänderna. När jag biter ihop får jag ut tungan mellan framtänderna. Han tog idag upp operation av käkarna. Vad som behöver göras vet jag inte. Men, det kan ge huvudvärken jag har. Bland annat. Men, jag måste tänka på saken. Det är sjukvård. Så det är inget som kommer bli dyrt för mig. Men, det känns fruktansvärt läskigt att operera munnen. Ska tänka till nästa besök i september. Man kan ju alltid gå på en konsultation.

Nu är jag helt slut. Tycker det är riktigt obehagligt att gå till tandläkaren. Nu blir det 2 veckors vila innan besöket på käkkirurgen. Men det är bara en undersökning. Tanden ska ju ut. Men, eftersom jag har Remicade, så kan jag behöva antibiotika. Så blir en undersökning först.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Natacha sa...

Hoppas veckan börjat bra för dig. fin blogg btw! :)

Lina sa...

Tack snälla! Veckan är snart över. Såg din kommentar nu. Kram på dig