söndag 5 april 2015

Den där jävla orken

Var är du? Du får mig att missa massa kul saker. Sängen och soffan är tråkiga i längden. Visst, jag tvingar mig att dansa Zumba nästan varje dag. Korkad, ja jag vet. Men säg det till min hjärna. Den vill liksom inte annat. Den ger mig ångest om jag inte tränar. Jag orkar inte. Men jag gör det. Och vad händer då? Jo, orken blir ännu mindre. Energin tar slut helt och jag klarar absolut inget mer. Skedarna tar slut helt. För 40 minuters zumba.

På tisdag ska jag till läkaren. Jag hoppas verkligen vi kommer någonstans denna gång. Att det inte skylls på massa andra saker. För jag har pratat med min reumatolog om det och min psykiatriker. Och det är varken min Ankyloserande Spondylit eller min psykiska ohälsa som orsakar min trötthet.

Nu är jag trött på att vara trött. Orkar inte vara trött mer.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: