onsdag 1 april 2015

Kära vän

Jag hoppas du läser det här. Jag hoppas verkligen det. För du betyder så otroligt mycket för mig.
Timmarna tillsammans idag var så trevliga. Sen kom kaoset när jag svimmade och jag fick panik och blev så extremt trött. Tröttheten tror jag du förstår, den förlamande när man knappt orkar prata. Jag är så tacksam att du förstod och att du erbjöd dig att stanna kvar. Något som jag uppskattar enormt och önskar att jag i kaoset i min hjärna hade tagit in. Men då var det bara SOVA i tankarna.
Jag inser nu att jag hade fått sova och du hade varit kvar. Det känns inte alls snällt av mig att du fick sätta dig på bussen och åka hela vägen hem.
Jag ska strax sova för natten och jag kommer sova som en klubbad säl. Usch vilket hemskt uttryck.
Jag är så tacksam att du finns kvar. Jag hoppas du vill och kan den helgen vi pratat om och blir jag dålig (vore osannolikt) så kommer jag självklart ha dig kvar.

Tack min fina vän. Du betyder massor för mig.

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Älskade vän, ja, jag läser det du skriver, och hoppas att du läser det här. Jag förberedde salladen inför middagen och öppnade en burk med majs, det fick mig att tänka på dig och din majs-slickande kissekatt. Timmarna vi hade tillsammans igår var jättetrevliga. Jag tycker om dig och jag tycker om att vara med dig. Du betyder mycket för mig. Ibland blir det bara inte som man tänkt sig. Och det är okej!

Tröttheten förstår jag så väl, förlamande. Och trots att jag såklart ville stanna kvar tycker jag det är bra att du sa ifrån. Du har dock rätt i att jag hade velat stanna kvar utan att kräva något, bara för att inte låta dig vara ensam. Bara finnas där, oavsett om du sover eller inte. Men jag blev lite lugnare när jag visste att din mamma skulle komma hem, och jag, ja jag tog ju mig hem tillslut.

Jag hoppas att du fått sova gott inatt och att dagen varit okej trots allt. Jag var nog rätt trött jag med för jag har sovit bort halva dagen. Hur som helst; jag hoppas du mår bättre och jag håller alla tummar för tisdag!

Och JA, jag vill fortfarande vara din vän! Jag förstår och det krävs mer för att skrämma bort mig. Du betyder mycket för mig och jag hoppas att vi snart kan träffas igen!

KRAM finaste vännen! <3