tisdag 30 augusti 2011

Ångest & Fobi

Jag blir sur och ledsen när folk minimerar ens ångest. Som att man väljer själv att ha ångest?! Folk borde tänka efter lite. Alla har någon gång haft ångest. Valde ni det själva då? När eran fobi (om ni nu har någon) slår till, vill ni då att jag ska säga åt er att skärpa er? Nej, jag tror inte det. Men ändå råkar jag ut för det hela tiden. Jag har kräkfobi (emetofobi), och den slår till när som helst. Som vilken fobi som helst.
Men jag tänker inte visa sympatier för dom som inte visar det för mig. Jag kanske också ska börja håna dom som springer för spindlar, ormar, getingar m.m? Men jag gör inte det. För, jag vet hur det är att få panik pga fobi.

Allt som jag har blivit bättre på betyder helt plötsligt inte ett skit. För jag har den där svagheten, fobin. Folk ser inte styrkan i att jag överlever en kronisk sjukdom. Att jag tar cellgifter varje vecka trots att biverkningarna kan vara kräkningar.

Jag blir så trött, så extremt trött på vissa saker.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: