tisdag 16 augusti 2011

Remicadebehandling

Nu är bollen ännu mer i rullning. Nästa torsdag, dvs 25/8, klockan 08.00 ska jag infinna mig på reumatologen för min första remicadebehandling. Jag kommer vara ett vrak, och har sådan ångest inför denna behandling så på onsdag nästa vecka så går jag nog inte att prata med. Kommer nog inte sova så mycket heller. Men, jag måste ju. Vad ska jag välja på annars? Att min kropp värker sönder? Allt kan ju faktiskt gå bra. Jag behöver inte få dom värsta biverkningarna. Jag behöver inte få allergisk reaktion. Men när jag var in på fass.se igår så fick jag hicka. Dom hade ändrat biverkningsfrekvensen, innan fanns det inga mycket vanliga biverkningar när man läste. Men nu finns det de. Bland annat virusinfektioner som herpes eller influensa, övre luftvägsinfektioner såsom bihåleinflammation osv osv. Som mycket vanlig biverkan. Men, allt kan gå bra. Mamma följer med mig första gången iaf. Känns tryggt.
Så nästa vecka är det iväg och lämna mer prover. Inför behandlingen.

Skriver mer en annan dag.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: