torsdag 25 augusti 2011

Min första behandling

Idag 08.00 var jag på reumatologen för att få min första Remicadebehandling. Jag var fruktansvärt rädd. När jag väl kom in i rummet så var inte diktatet skrivet från mitt läkarbesök den 15 aug. så sköterskan gick in till min reumatolog. Trodde pulsen var skyhög och likaså blodtryck (visade sig vara puls 68 och blodtryck 115/75). Min läkare ansåg att jag verkligen behövde behandlingen. Jag ville egentligen inget annat heller. Men så rädd jag var. Mamma var med men hon fick först inte vara med inne i rummet, då vi var flera som skulle ha behandling. Men det var en som inte fick det så mamma fick komma in igen iaf.
Nålen sattes, remicaden blandades och sen sattes droppet igång. Det skulle gå in på 2½ timme och sen skulle jag vara kvar minst 1 timme efteråt. Förberedelserna tar 30 minuter också. Så det blev en del timmar på reumatologen.
Allt gick bra, min underbara reumatolog kom och frågade mig hur det gick. Mår än så länge bra. Är dock väldigt infektionskänslig nu när jag går på remicade. Nästa behandling är om 2 veckor. Sen är det 4 veckor från det och sedan var 8:e vecka. Nu har jag klarat detta. Känns underbart.
Ska lägga mig strax.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: