torsdag 25 augusti 2011

Nu är det min tur...

Jag kommer bli utförsäkrad nästa år. Min handläggare från FK ringde mig igår. Hade önskat så att samtalet inte hade kommit igår. Hon var ganska hård och talade om att jag blir utförsäkrad nästa år. Min tidsbegränsade sjukersättning går ut sista januari 2012 så från och med 1 februari så är jag alltså utförsäkrad. Trots mina nya diagnoser så var det inte ens någon mening med att söka varaktig sjukersättning, dom skulle inte ens titta på ansökan, för jag måste bli utförsäkrad helt enkelt. Det har varit så sedan 2008 säger hon, att man inte ens ska söka förlängt. Jag säger bara BULLSHIT! Min värld rasade samman. Inte för att gå arbetslivsintroduktionen utan snarare att jag förlorar så extremt mycket pengar. Jag lever på existens minimum nu och tycker det är tufft. Hur blir det inte nästa år då? När jag ska leva på A-kassa? Och det lägsta också. Jag orkar inte ta detta med ekonomin nå mer nu. Men jag kan glömma skuldsaneringen som jag tänkt söka i början av nästa år.

Vilket jävla samhälle vi lever i. Jag har 3 diagnoser, varav 2 fysiska och en psykisk. Vem fan vill anställa mig?
Jag kan bara säga att jag hatar detta kalla Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen sjukt samhälle!! Kan man inte få byta handläggare?? L kanske är kunnig och kanske kan hjälpa dig lite?? Sammarbete mellan vården borde väl inte va orimligt?? Kramar Annika