söndag 7 april 2013

Påbackade

Idag när jag och mamma skulle på kalas hos min bror, min brorsdotter fyllde 12 i fredags, så blev vi påbackade innan vi ens lämnat gatan. Hon backar på mammas front trots att vi står stilla. Helt sjuk vad rädd jag blev. Mamma stannade så hon skulle få gott om utrymme att backa. Men pang sa det och ändå fortsatte hon backa. Full??? Av smällen (inte direkt något högenergitrauma, men ändå) så small det i min rygg. Den har varit okej ett tag nu efter senaste Remicadedroppet. Och det började göra ont i ländryggen. Jag blev mest rädd för min sjukdom kan ju ge nybenbildning och har det bildats nytt ben i ryggen så går det lätt sönder. Men, har inte haft det innan, men nu är det 2 år sedan jag var på röntgen sist. Jag ringde i alla fall 1177 för att se om jag skulle dokumentera det redan idag, men jag kunde vänta tills imorgon om det inte var allt för illa. Och det var det ju inte då. Det börjar bli värre nu. Men antagligen (förhoppningsvis) är det musklerna som bråkar. Jag ska i alla fall se till att få en tid till VC imorgon för dokumentation om det skulle bli något längre fram.
Mamma får ta försäkringsbolaget och jag hoppas att dom som backade på oss inte börjar tjafsa nu.

Dags att ta Metojectsprutan nu och försöka sova. Ta vara på er!

Inga kommentarer: