måndag 14 oktober 2013

Nästa vecka är det dags

Dom ringde idag från ASN, avdelningen Akut Stroke och Neurologi. På tisdag nästa vecka läggs jag in under några dagar. Jag vet inte alls vad som kommer att ske. Hur många dagar det blir. Jag vet inget direkt alls. Annat än att jag läggs in den 22/10 och att jag ska vara där ca 14.00. Ska ju Remicade nästa vecka också, men det skulle inte vara några problem trodde sköterskan på ASN. Så jag hoppas verkligen jag kan smita iväg en kortis (ca 1.5 timme) för att få min behandling. Annars får jag skjuta på den 1 vecka. Måste jag det så måste jag ju det. Det här går före.

På måndag har jag även fått tid till veterinären igen med Zephyr. Hon har haft det riktigt besvärligt förra vecka med förstoppning och jag har fått ge paraffin några gånger och utan direkt effekt. Så nu får vi se vad dom säger på måndag. Jag funderar om det är hennes jättepäls som sätter käppar i hjulet för hennes mage. Vi får se.

Helt slut idag efter tandläkarbesök och det gick faktiskt bra. Jag har 2 hål, varav 1 i en gammal lagning. Så nu blir det att borra. Huvva. Men, det är 6 år sedan jag var till tandläkaren innan detta så, 2 hål kan jag ta. Speciellt eftersom 1 är i en gammal lagning. Det jag trodde var ett hål, det var "bara" förslitning i emaljen. Absolut inge karies. Sen ska jag använda flux eller dentan varje kväll. Så det är bara snällt att göra det.

Träning imorgon, så dags att sova.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: