torsdag 17 oktober 2013

SPC Flakes och Salovum


Idag började jag med SPC Flakes, som är ett havre som är specialprocessad. Dom är bra mot bland annat tarmbesvär som UC och Mb Crohns. Men även mot Mb Meniérè. Nackdelen är att jag ska äta 100 g/dag och en förpackning innehåller 450 gram. En förpackning kostar mellan 95-125 beroende på vart du köper den. Dock kan man få det på recept av dietist och då betalar man reducerat pris. Jag vill verkligen testa detta, om det fungerar.
Sen så har vi Salovum, som verkar vara ett undermedel.
"Salovum® är en produkt baserad på Äggulepulver B221® som är en form av exogen
tillförsel av höga halter av protein AF. Salovum® används bl a i akutskeden eller vid initial
behandling av patienter med förmodat låga AF-nivåer.
Antisekretorisk faktor
(AF) är ett protein som finns naturligt i kroppen." Från Salovum Faktablad.
25 doser Salovum kostar 2100:- ungefär. Dom pengarna har inte jag. Det kan man med få till reducerat pris av dietist om det är så att man anses vara behjälplig av detta. Imorgon ska jag ringa ÖNH och prata om detta. Jag har fyra påsar. Så, jag får försöka skynda på det hela.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: