söndag 20 oktober 2013

YOLO

YOLO är ett av dom larvigaste uttryck jag vet. Känns så fjortisaktigt att jag skäms när jag ser det på vissa bloggar. Till exempel hos en storbloggare som faktiskt är över 20 år.
YOLO står för You Only Live Once. Skriv ut det det. Likaså OMG är en förkortning jag avskyr likamycket. Som "OMG, den där killen kollade på mig". Ja, säger en fjortis det. Helt okej. Men en vuxen människa? Dock tycker jag YOLO är snäppet värre.
Jag kanske är gammaldags av mig som inte hänger med i svängarna. Men, jag kan faktiskt erkänna att första gången jag såg YOLO så visste jag inte ens vad det betydde. Jag fick googla det. Och tycker ändå jag hänger med rätt mycket i vad som händer. Men, det är väl helt enkelt inte "min kopp te".

Nej, jag orkar inte skriva så mycket vettigare. Tisdagen närmar sig med stormsteg och jag börjar bli livrädd. Men, den dagen kommer att komma. Dagen när jag blir utskriven kommer också att komma. Så det blir nog bra i slutändan.

Ta vara på er! Jag vet inte när jag skriver nästa gång. Kanske imorgon. Eller kanske på tisdag. Eller om en vecka. Vi får se.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Lillasyster. sa...

Jag tycker också att det är fruktansvärt töntigt...

Tänker lite extra mycket på dig nu när du ska vara inlagd! <3

ÄLSKAR DIG STORASYSTER!

Lina sa...

Tack kära syster! Behöver alla tankar jag kan få. Men, det blir nog bra när jag väl är där. Brukar bli så.
YOLO är riktigt töntigt. Kommer aldrig vända i den meningen.

ÄLSKAR DIG MASSOR <3 Saknar dig massor också.