måndag 9 juni 2014

Otäck känsla av saknad

Jag saknar en viss sak mer och mer. Kanske för att jag inte mår bra. Att jag känner mig osedd och ovärd. Läser bloggar och vill vara den personen. Inte den jag är nu. Den jag är nu är ingen. Osynlig. Jag är identitetslös. Grå.

Dom släpper mig mer och mer. Det ger mig mer och mer panik. Inte träffat läkaren på över 6 månader. Det fungerar inte för mig.

Jag vill inte gå tillbaka dit där jag var, men jag vill ändå. Svårt att förstå kanske. Men jag har inget kvar känns det som.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lina
Det är Anna, igen.
Det här låter säkert ytligt men ta och gör något för dig själv så kanske du slipper det grå och kanske känner dig rosa eller orange..

Klipp håret, gör slingor, färga. måla Köp ny blomma.

Du behöver färg - det gör gott i sinnet.

Sköt om dig och katter!

Lina sa...

Hej Anna!
Jag försöker göra saker för mig själv. Det försöker jag verkligen. Nu skulle jag vilja bleka håret. Men det blir så orange när jag gör det eftersom jag just nu har rött hår.
Jag vill komma igång med träningen på Friskis & Svettis igen, men har fortfarande inflammationer i höftlederna så det går inte. Då får jag ännu mera vätska i dom. Men, det kommer. Jag har ju bara tagit 2 sprutor och det kan ta 12 innan man får full effekt.

Jag får dock glädje av mina katter och min mamma.
Så dom färgar min gråa vardag lite grann.
Det var bara extremt jobbigt när jag skrev det där inlägget. Fick en del flashbacks om hur det var för osv. Men, det blir bättre.

Sköt om dig med!