lördag 14 juni 2014

Uppdatering Zephyr


Zephyr fick komma hem igår från Strömsholm efter 3 nätter där. 1 natt blev ju på grund av att dom råkade ge henne laktulos intravenöst fast det absolut inte är gjort för det. Dom ringde i torsdags kväll vid 23.00 och sa att hennes blodsocker hade gått ned kraftigt så att hon fick glukosdropp. Men, jag fick äntligen hem henne igår kväll. Sista dygnet betalade jag inte för. För utan det som hände hade hon kommit hem i torsdags.
Säger bara tur att jag har vett i skallen och skaffar försäkring direkt när katterna kommer innanför dörren hemma. Agria ersatte med ca 16.000:- denna gång.

Zephyr kommer att gå bort tidigare på grund av sin megacolon. Hon kommer inte bli jättegammal. Hon är 6 år i år. Och jag hoppas det går i några år till. Så länge hon kan bajsa får hon vara kvar. Och så länge hon mår bra så klart. Jag har aldrig varit egoistisk när det gällt sjuka djur. Men, jag hoppas ju så klart på många år till. Men det återstår att se.

Just nu mår hon bra. Hon är trött och omtöcknad. Och Zaphire är lite sur. Men, det är inte så konstigt. Zephyr har ju varit borta och blivit stucken i osv i 3 nätter.

Jag är i alla fall glad att hon är hemma. Så länge det går. Nu så ska jag ta kväller. Fast jag vet inte vad jag ska göra. Ha tråkigt blir det nog.

Ta vara på er och ha en fin lördagskväll!

Inga kommentarer: