måndag 9 juli 2012

1 vecka på Celebra

Idag är det 1 vecka sedan jag började med Celebra som är en Cox-hämmare. En antiinflammatorisk medicin. Jag har som jag säkert skrivit innan, en viss skepsis mot antiinflammatoriska läkemedel då jag har riktigt dålig erfarenhet av dom med magbiverkningar.
Jag åt ju för någon månad sedan Orudis retard typ 1 kapsel och så pajjade min mage ihop. Så, så känslig är jag i magen. Så jag var rädd när jag skulle börja med Celebran, då jag har spyfobi. Alla mediciner för min sjukdom har tyvärr magbiverkningar. Och det avskyr jag.
Men, nu har jag klarat 1 vecka och mår okej. Känner dock inte av medicinen alls då kroppen gör ondare och ondare för var dag som går. Men, jag skulle ge det minst 4 veckor en chans.
Det kan ju också vara så att fukten gör så att kroppen mår sämre. Vi har haft rejält kvavt senaste dagarna. Men, vi får se.

Nu dags att glo in i hjärnan. Ta hand om er!

Inga kommentarer: