onsdag 4 juli 2012

Celebra

I måndags var jag till reumatologen. Jag träffade min läkare och det gick ganska bra. Vi bestämde att göra uppehåll med Humiran i 6 veckor så får vi se vad som händer. Det känns inte så bra, men vad ska man göra? Bara att lyssna på vad han har att säga. Jag fick istället Celebra 200 mg som jag ska ta morgon och kväll. Men jag tar dom just nu bara på kvällen. Han sa att jag kunde börja så. Eftersom min mage är så otroligt känslig.
Jag gillar inte att äta antiinflammatoriska tabletter. Men, jag skulle ge det en chans i 4 veckor. Mår sådär av dom. Jag vet inte. Hellre ont än må illa?! Känns som att det är vad jag har att välja mellan.
Men Humiran ger mig ingen effekt längre. Och då skulle inte någon annan heller fungera då Humira är ett väldigt potent läkemedel som han sa. Och ja, vad ska man säga?
Så nu ska jag äta Celebra. I alla fall i 4 veckor.

Jag känner hur kroppen blir sämre och sämre. Jag sover mycket och jag har inte ork att träna så som jag behöver för kroppens skull.

Ta vara på er!

1 kommentar:

Katie sa...

Hoppas det går bra utan Humiran för ett tag!
Kramar om!