tisdag 10 juli 2012

Uppdatering Celebra

Skrev ju igår om att det funkade bra med Celebran och att jag inte mådde dåligt av dom. Jag skulle aldrig ha skrivit det.
Natten tills igår fick jag sitta upp och sova på grund av att jag hade grym halsbränna och reflux. Men jag kopplade inte det till Celebran utan jag tänkte inte alls så långt. Sen igår, innan jag skulle gå och sova så började jag få grym halsbränna igen och mådde illa. Jag kan inte annat än att anta att det är medicinen som spökar. Jag ska testa nu utan i natt så får vi se. Jag tänker inte må så dåligt att jag nästan kräks. Jag vägrar.
Eftersom jag har spyfobi också och har haft problem med magen i snart 4 år så vill jag inte må sämre än jag redan gjort och gör.
Jag måste ju få sova också. Utan att vakna varje kvart med reflux. Och ja, jag har redan Omeprazol 40 mg/dag och så tar jag gaviscon innan jag lägger mig. Det har inte hjälpt dessa nätter då jag tagit 20 mg extra Omeprazol enbart för att stå ut.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Visst, jag klarar mig nog utan ett tag. Jag har ju fortfarande Metoject. Men smärtan kommer smyga sig tillbaka. Men, har ju inte känt någon effekt av Celebran heller så. Ja, kanske det går jämt ut.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: