tisdag 17 juli 2012

Att inte känna sig nöjd

Jag är inte nöjd med mig själv. För fem öre. Innan så har jag inte lagt så mycket tanke på hur jag sett ut. Jag har varit mycket större än jag är nu men då mådde jag aldrig dåligt över det.
Sen gick jag ner drygt 40 kilo och alla började tala om för mig hur fin jag var. Att jag borde ha bättre självförtroende nu när jag var så fin. När jag gick ner dom kilona så tänkte jag att jag ger vad som helst bara jag kan äta normalt igen. Det vill säga chips varje dag. Men jag kunde inte äta chips alls längre. Jag mådde dåligt om jag inte åt minst 6 gånger per dag och det var inte en livsstil som jag ville ha. Jag orkade inte ha det. Men, jag mådde illa om jag inte åt. Och åt jag fel saker så mådde jag också illa. Så det resulterade i att jag åt oftare, kunde inte äta chips och jag hade ett riktigt tråkigt liv. Inte bara för att jag inte kunde äta det jag ville, utan för att jag mådde så dåligt hela tiden. Jag mådde halvilla, levda på primperan (illamåendetabletter) och jag hade diarréer.

Och så förra året. Den 29 april var jag på reumatologen första gången. Jag hade en sänka på 87 och CRP på 33. CRP ska ligga under 5 och sänkan under 25 tror jag att det är. Hon satte mig på kortisontabletter. Inte mycket. 10 mg. Men det räckte. Jag började smyga upp i vikt. Jag åt inte direkt annorlunda än innan. Men kilona ökade. Jag åt kortison i drygt 8 månader. Jag har fortfarande samma kläder. Men jag märker ju på kroppen att den har blivit degigare. Brösten har blivit större så nu har jag H-kupa. H!!!
Jag ogillar mig själv skarpt. Funderar på att sluta äta vissa dagar. Jag tränar och jag promenerar men jag står stilla i vikt.
Jag hatar mig själv vid vissa tillfällen.

Jag vill ju bara vara smal, då duger man. Eller, jag vet, det är inte så enkelt. Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Jag är bara så missnöjd med mig själv. Jag vet inte vad jag gör för fel?! Jag äter som när jag gick ner 40 kilo. Då rörde jag mig inte alls. Nu tränar jag 2-3 gånger i veckan.
VAD GÖR JAG FÖR FEL?

Ta vara på er!

Inga kommentarer: