söndag 1 juli 2012

Helgen som varit

I torsdags kom min kusin, hennes man och deras bedårande tös Alicia från Lindome. Jag är så van att skriva Göteborg, men där bor dom ju inte längre.

Dom kom i torsdags eftermiddag och då blev det snabbt handling och sedan kom bror min, Jenny, Penny, Isac och Evelina hit på besök. Det var trevligt och Alicia var fast för mig. Känns så ovant då jag tidigare inte vetat hur jag ska bete mig mot barn. Det har med mitt självförtroende att göra tror jag.
Det blev en tidig kväll i torsdags. Dom hade ju åkt bil i över 5 timmar. Så 22.30 sov nog jag. Jag som väldigt sällan lägger mig innan 00.00.

I fredags så var vi ner på stan i ganska många timmar. Det var Cityfestivalen i helgen så vi kikade runt på den. Jag köpte en väska till träningen och så köpte jag ett halsband med en ängel. Ska försöka lägga upp bild en annan dag. Jag har inte tagit av mig det sedan jag köpte det. Älskar det verkligen.
Jag hade lovat min kusin att vi skulle fika på Ben 6 Jerry's innan vi åkte vidare till min morbror. Men, det fanns inte kvar. Döm av min förvåning, för jag var helt säker på att det skulle finnas kvar. Jag trodde det var populärt. Istället fanns ett ställe som hette Glassbaren där och vi fick våran glass. Den var sådär. Det enda positiva var att dom hade 4 laktosfria sorter. Efter det så bar det iväg till min morbror och hans fru. Mammas kusin och hans fru var där från Finland och bror med hela familjen kom också, så vi var ganska många där. Det var trevligt och gofika var det med.
Vi blev där ett par timmar och sedan bar det hemåt för matlagning. Hemmagjord pizza blev det. Det var ganska gott. Men min mage mådde inte så bra av det. Men så är det. Ibland vill den inte. Jag börjar vänja mig. Men drygt är det.
Vi bestämde oss för att ta det lite lugnare på lördagen och fredagen slutade med sängen runt 22.30 igen. Jag förstår att småbarnsföräldrar är trötta, det är väldigt intensivt, men roligt.

Igår, lördag, var vi till en godisbutik i Enköping. Jag höll på att trilla av stolen, vad massa godis det fanns. En himla massa godis. Nu har jag godis ett bra tag kan jag lova. Sen så var vi en sväng till mormor och morfars grav på kvällen.

Idag har dom åkt hem och det är tomt. Jag saknar dom alla. Alicia är så söt, som ni kan se på bilden. I ett obevakat ögonblick hade hon fått tag på skinkan till pizzan och låg och smaskade på. Helt underbart.

Vi åker till dom i augusti.

Det var en förkortning av min helg. Imorgon så har jag reumatologbesök och de gör mig självklart nervös.

Ta vara på er!

4 kommentarer:

Therese sa...

Hej, finaste Lina! :) Blev så himla paff när jag fick syn på dig idag, men det var kul, även om jag inte hann prata så mycket! Hur gick det med klagandet? Och hur har det gått med mötena på reumatologen? Jag hoppas att det känts bra och att du fått ut något av det! :)

För övrigt låter det supermysigt med kusinbesök! Fullt ös medvetslös förvisso, men det kan det vara värt!! :) Förstår att det känns tomt när de åkt, men jag hoppas du bär med dig massa fina och roliga minnen! :)

Ta hand om Dig!! KRAM!

Lina sa...

Jag blev helt ställd när jag såg dig komma upp för trappan idag. Hoppas det gick bra för dig idag! För mig gick det sådär med utskällningen, men jag gick rätt recept i alla fall. Det är alltid något.
Hos reumatologen gick det bra. Han är en väldigt sympatisk man. Och vi ska göra uppehåll i en av behandlingarna. Så får vi se vad som händer.

Helgen har varit super. Visst har orken trytit men det var det värt.
Jag hoppas att du får en fortsatt okej tid när du åker ner igen.
Ta hand om dig!
Många varma kramar

Therese sa...

Eller hur! Är så himla van vid att jag inte känner någon i Västerås att jag blev alldeles ställd när jag såg någon jag visste vem det var, haha! Men så roligt!! Vi får träffas nån längre stund när jag kommer tillbaka till Västerås igen! :)

Skönt att du fick rätt recept nu!! Men trisst att det ska vara så omständigt och ta så lång tid! Bra att det kändes bra hos reumatologen, alltid bra när det känns som att kontakterna lyssnar! Hoppas uppehållet fungerar bra och att man ska finna en bra och verksam lösning för dig framöver!

Mitt besök gick bra, känns dock jobbigt att det nu kommer vara uppehåll fram till mitten av augusti, hm! :( Men men! Idag har jag dessutom varit på arbetsförmedlingen, så nu får vi se vad som händer framöver. På torsdag flyger jag tillbaka till Ängelholm.

KRAM i massor till dig!!

Katie sa...

Hej vännen <3
Vilket fint besök du haft =) sådan söt liten tös! =D

Är härligt att du haft en sådan fin helg med roligheter o mys!
Kramar, Katie