torsdag 7 mars 2013

Hur mycket orkar kroppen?

Det är en fråga jag ofta ställer mig. Mina blodsockervärden svänger hej vilt igen efter behandlingen i måndags. Fick då 1 ml betapred som är ett kortison och numera verkar inte min kropp alls tycka om kortison. 15.5 var det när jag skulle lägga mig i måndags. Ska egentligen åka in om det är 15 eller mer. Men jag hade tagit mina sömntabletter och fick efter det den braiga idén att ta ett socker. Så pratade med VC i tisdags och det blir att jag ska ha insulin hemma att ta efter kortisonbehandling. Trodde inte man skulle reagera om man fick det som engångsdos, men, tydligen så gör jag det. Då kommer jag även reagera om jag får det direkt i leden. Och det kommer jag nog att börja få mer nu när han vet om att jag inte är emot det. Vad han nu fått det i från. Men, jag kommer då alltså få ta insulin tills blodsockret börjar gå ned igen.
Eftersom jag är så orolig över mitt svängande socker så var jag idag på ögon och tog diabetesfoto nästan 1 år för tidigt. Men, jag vill inte få skador på ögonen. Ska nu kallas var annat år istället för var tredje.

Känns som att kroppen just nu jobbar emot mig hela tiden. Jobbigt men sant!
Skriver mer en annan dag.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: