onsdag 20 mars 2013

Zephyr

Jag har ju inte uppdaterat sen jag fick provsvaren om min kära kattjej. Hon ligger på gränsen i sitt strumavärde, inget är säkert att hon kommer utveckla struma men det bör tas nya prover om 3 månader. Då passar jag även på att ge båda kissarna deras årliga vaccinationer. Hon jamar fortfarande mycket och är ju såklart lika mager som innan. 2900 väger hon. Hon är 5 år så ja, känns inte så bra. Men alla andra prover var ju bra. Hon äter bra. Fick också rådet att köpa Feliway och det har vi haft tidigare så det kändes inte helt ovant eller konstigt att dom gav det rådet. Hon bör också äta blötmat minst 1 gång varje dag. Det var nästan roligt. För hon "hatar" blötmat. Så, mamma och jag köpte en vattenfontän så hon får i sig mer vatten, och en del olika blötfoder. Hon älskar fontänen. Däremot så är Zaphire mer skeptisk till den. Hon har dock en skål i köket som hon dricker ur.
Zephyr får fortfarande lactulos men bara 1 gång/dag istället för 3. Det fungerar bra än så länge. Sen ska hon bara ha det varannan dag för att sluta med det helt. Hoppas hon inte blir förstoppad igen. Då är det dags att gå till botten med varför hon blir det.

Dags för mig att gå och sova.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: