fredag 1 mars 2013

Dålig uppdatering

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jag är i något slags limbo och inväntar måndagens reumatologbesök med skräckblandad förtjusning. Dagarna bara går och jag hänger bara på utan allt för många måsten. Har dock varit på stan i onsdags med en kär vän. Vi åt lunch och gick runt en sväng. Eller snarare, jag vaggade runt. Fy vad ont ett bäcken kan göra alltså. Men jag hoppas att måndagens Remicadebehandling gör susen. Att det blir bättre igen. Att jag inte fastnar i detta smärttillstånd för då blir jag nog galen. Jag vill inte vara i behov av att ta OxyNorm innan jag går och lägger mig varje kväll som jag är nu. Men, jag måste tänka att det är ju bara nu. Förhoppningsvis.
Så på måndag klockan 09.00 har jag tid hos min reumatolog, och så är det tänkt att jag ska få behandling efter det. Kanske att den går att öka dosen på lite. Eller att jag kan få den var 6:e vecka istället för var 8:e vecka. Vi får se vad som händer.
Min fasa är ju såklart Prednisolon. Men, det tror jag inte att jag får.

Min helg blir lugn. Jag är ensam hemma och det är skönt och jobbigt på samma gång. Ikväll får jag lite filmsällskap. Trevligt, men jag är så himla trött. Nästan för trött.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

läste nått förut om att du gjorde ryggmärgsprov.. vad visade det!? hade du nån neurologisk sjukdom som ms eller sånt?

Lina sa...

Hej och tack för din kommentar.
Jag gjorde ryggmärgsprov i september 2012 och det visade inte Borrelia. Det var det dom testade för då. Vad jag vet om. Så tack och lov har jag med största sannolikhet inte MS. Vad beträffar andra neurologiska sjukdomar vet jag inte om dom testade för. Men har nu fått en remiss till neurologen då jag fått tillbaka mina besvär.
Mvh, Lina