tisdag 27 september 2011

Akuttid reumatologen

Idag ringde jag vårdcentralen om mina svullna läppar. Där verkar dom inte ens vilja ta i en med tång. Hon hade aldrig hört talas om sådana problem som jag har så jag har sår enligt henne (trots att jag sa att jag INTE har sår på läpparna) och skulle då köpa någon antiseptisk salva på apoteket. Sen kläckte jag ur mig att jag äter methotrexate och då kunde hon ju ingenting om det läkemedlet. Så det var bara att ringa till reumatologen. Fick en telefontid inom 5 min till sköterskan, som inte förstod varför inte vårdcentralen kunde ta en snabbtitt, men nej, det kunde dom ju inte. Sköterskan sa åt mig att inte ta methotrexatet på söndag som jag brukar utan se om det blev bättre utan det i kroppen. Och ja, jag kunde få remicadebehandlingen iaf nästa torsdag.
Vi bestämde så och la på. Blev det värre skulle jag söka akut då det kan vara allergi.

Ca 5 minuter senare ringde sköterskan upp igen från reumatologen. Min läkare vill träffa mig imorgon klockan 15.00. Vi får se vad som händer. Till saken hör att jag trappar ur kortisonet och börjar fundera om det är det som stör?! Vi får se imorgon.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: