torsdag 8 september 2011

Fått behandling nr 2

Nu är jag klar med behandling nr 2 av remicade. Är fruktansvärt trött men annars okej. Ser fram emot och se om det blir någon ytterliggare förbättring efter denna gången. Förra gången blev jag positivt överraskad. Visst, tröttheten finns kvar, tydligen så kan det ta några månader innan sänkan börjar närma sig det normala osv. 4 timmar tog behandlingen idag. Nästa gång tar det också 4 timmar och sen börjar tiden minska. Tillslut så går droppet in på bara drygt 1½ timmer och sen får man gå hem direkt. Nu går det ju in på 2½ och sen får man vara kvar iaf 1 timma efteråt.

Än så länge är det värt att få remicade. Nu dröjer det 4 veckor innan nästa behandling och tanken är att det ska räcka med var 8:e vecka. Men man kan behöva var 6:e, men det är okej för mig. Bara jag mår bättre så.

Nu ska jag ta och dra mig mot sängen.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Lilla Elin. sa...

Svar: Hej syster! Ja, det är sjukt jobbigt att vara sjuk. På alla sätt och vis och det vet ju vi båda... -.-

Skönt att det går bra med behandlingen än så länge. Ta hand om dig! <3