torsdag 22 september 2011

Sjukgymnasten

Idag så träffade jag sjukgymnasten igen. Det var ett tag sedan. Har ju fått träna på egen hand senaste veckorna och jag älskar verkligen att träna. Jag önskar dock att det gav lite snabbare resultat. Men iaf, åter till sjukgymnastens ord. Hon skulle skriva upp mig på "dagrehab". Det är 3 dagar i veckan i 5 veckor där man tränar tillsammans med andra reumatiker och har föreläsningar av läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kuratorer. Jo, sjuksköterskor också. Det är ca 7 timmer per tillfälle. Det är väl det enda som känns tungt. Men klarar jag det inte så gör jag inte det. Men hon trodde jag var redo för det. Att jag landat såpass i min sjukdom att det är dags.
Sen att träffa andra som har reumatism är ju inte helt fel heller. Kanske kan man få en del tips.
Vi la till crosstrainern idag och det känns jättekul. Vi körde inte den innan då den kraftigt anstränger bäcken och SI-leder, men iom att smärtan är bättre så testar vi. Körde bara 3 minuter idag, men det var mest för att känna efter i bäckenet hur det känns. Så nu är passet rätt lagom. Jag vill ju självklart göra mer, men detta får räcka för just nu. Vikterna bestämmer jag själv när jag vill höja.

Nu dags för sängen.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: