onsdag 28 september 2011

Ett helvete på jorden

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag vet inte heller vad jag ska skriva. Akutbesöket idag var bra. Men inte alls vad jag väntat mig direkt. Man går dit med svullna läppar och går därifrån med en massa information och intryck. Jag får nu inte fortsätta min Remicadebehandling (som hjälpt mig så mycket) och cellgiterna byts ut från tabletter till sprutor. Där blir det även en lägre dos än den jag har nu för att se vad som gör att jag får allergier. Troligen är det inte cellgiterna eftersom jag ätit dom sedan början av juni utan att det är remicade som är boven i dramat. Sen har en del andra prover även gjort så att min reumatolog nu börjar tro att jag förutom Becterews även har SLE. Mycket tyder tyvärr på det både när det gäller symtom och sen vissa prover. Becterews är helt fastställd, men hon är nästan helt säker på att jag även har SLE. Kan jag skriva att jag är förkrossad? Tyvärr så är det inte samma behandling på dom två sjukdomarna och ja, vad ska dom prioritera. Så torsdagen den 6/10 börjar jag med 7,5 mg Metoject och sen någon vecka efter det börjar jag med Plaquenil och kanske, men bara kanske får jag testa på Humira sen också. Men, man vet inte. Vi får se hur det går helt enkelt.
Just nu går ångesten till att jag vet hur ont jag kommer att få igen. Utan Remicade. Jag är så förkrossad. Varför ska det räcka med det jag redan har haft. Ge mig gärna lite till.

Får se om jag får någon sömn inatt. Vi får se.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: