onsdag 20 juli 2011

En önskan

På 90-talet så tränade jag väldigt mycket på Friskis & Svettis och var även funktionär där. Jag verkligen älskade att träna, dock gick det till överdrift med stressfrakturer och andra skador. Men, när jag började må dåligt psykiskt så tappade jag träningen helt.
Jag vill dock inte börja på Friskis & Svettis igen, utan snarare jogga. Jag vill kunna jogga några dagar i veckan. Men, smärtan i bäckenet sätter stopp för det. Vissa dagar kan jag inte ens gå utan att det hugger och smärtar som sjutton i mitt bäcken. Jag vill inte träna för att gå ner i vikt osv, utan för friheten. Att kunna träna.
Jag undrar om jag någonsin kommer kunna jogga mer?! Jag har ALDRIG tyckt om att jogga. Jag har sprungit Vårruset 1 gång i mitt liv. Jag klarade det, men det var inte roligt. Då gällde nämligen bara jympa i mitt liv.

Aja, vi får se till hösten om behandlingarna tar så jag kan motionera mer. Jag vet att det är bra med min sjukdom att röra på sig. Men det gör ju ont.

Nej, nu ska jag göra mitt dagliga träningsprogram och sen se lite på TV.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: