söndag 24 juli 2011

Medicinlista

Dagligen:

Moclobemid 300 mg 2 gånger dagligen (Antidepp)
Folacin 5 mg 2 gånger dagligen utom söndagar (Folsyra)
Atenolol 25 mg 1 gång dagligen (Betablockerare)
Lyrica 125 mg 1 gång dagligen (Smärtstillande/ångestdämpande)
Cetirizin 10 mg 1 gång dagligen (Mot allergi)
Omeprazol 20 mg 2 gånger dagligen (Protonpumpshämmare)
Nitrazepam 5 mg till natten (Sömntablett)
Propavan 25 mg 1 tablett till natten (Sömntablett)
Prednisolon 10 mg 1 gång dagligen (Kortison)

Söndagar:

Metotrexat 6x2,5 mg och ska upp till 8x2,5 mg/vecka

Utöver det så får jag även B12 sprutor var annan månad.

Kanske inte så intressant att läsa om. Men, jag har gått ner i mediciner jättemycket iaf när det gäller den psykiska biten. Det är jag riktigt glad över. Dock ökar listan över dom mediciner för det fysiska, och det gillar jag inte riktigt, men jag kan inte göra något åt det just nu.

Nu ska jag strax lägga mig och läsa.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: