måndag 25 juli 2011

Göteborgsresa

Jag längtar så mycket till Göteborg. Jag har min kusin och hennes familj där bland annat. Jag har inte varit där sedan julen 2008 och jag saknar det något så det är inte sant. Jag och mamma skulle ha åkt dit under sista aprilhelgen men blev den gången avrådd av min reumatolog samma dag som vi skulle åka. Bilen var packad och allt planerat med kattvakt till älskade Zephyr och så vidare. Men jag skulle bara på ett första besök till reumatologen först, sen bar det av. Trodde jag. Visst, jag fick åka. Men jag kunde räkna med att bli sämre i kroppen av att sitta 40 mil i bil enkel resa. Så hon tyckte absolut jag skulle vänta.
Nu har jag iaf träffat min kusin och hennes familj när dom var här en helg för några veckor sedan. Det var helt underbart att träffa henne igen. Och träffa hennes man och dotter. Hade varken träffat Björn eller Alicia.
Nu är det så att min kära bror ringde mig nu ikväll och frågade om jag ville följa med till Gbg under vecka 32 med honom, mina brorsbarn, hans sambo och mamma. Dom skulle betala hotell och allt. Men, jag tror att jag måste tacka nej. Min smärta är inte märkbart bättre än av min behandling. Jag får ont av att vara still för länge, så sitta i bil 40 mil enkel resa och sen tillbaka igen dagen efter tror jag verkligen inte min kropp pallar som det är just nu.
Jag ska tänka tills imorgon, men jag måste troligen tacka nej. Det gör mig så ont. Nästa vecka skulle jag åkt med till Småland och sen till Gbg, men den resan klarar jag inte heller.
Jag vill bara kunna resa. Jag kämpar varje dag som går med mina smärtor. Jag biter ihop, gråter sällan. Men nu gråter jag och tycker synd om mig själv. Jag vill ju för fan bara kunna åka till Gbg på en minisemester. Men nej, jag får glatt stanna här i Västerås.

Till jul ska jag fan till Liseberg och träffa min kusin med familj igen. Jag bara ska. Medicinen måste hjälpa snart. Jag går miste om allt kul känns det som.

Aja, nu har jag spytt ur mig lite. Dags att göra mitt dagliga träningsprogram och sen lägga mig och läsa.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: