söndag 31 juli 2011

Kuratorbesöket

Jag var ju till reumatologens kurator i fredags och det gick riktigt bra. Jag har bara (nästan) blivit bra behandlad på reumatologen. En läkare som ville lägga sig i min andra medicinering och det gillar jag inte. Men annars, alla har varit underbara.
Jag ska på en träff den 25 aug för nydiagnostiserade och sen kan man få gå på typ dagrehab ett par dagar i veckan. Där man tränar och har föreläsningar och sådant. Visste jag inte fanns, men det finns. Jättebra. Dock bör man inte vara ny i sin diagnos utan man ska ha accepterat och kommet en bit i sin sjukdom eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Kuratorn och jag bestämde ingen ny tid utan jag behöver bara höra av mig. Sen träffas hon och jag även den 25 aug. Hon skulle skicka hem en del broschyrer om min diagnos och sen även om dom olika förbunden. Dvs, ska jag gå med i reumatikerförbundet eller i ett för bara dom med bechterews? Svårt att veta. Men jag tror på det med enbart patienter med samma diagnos som vad jag har tillsvidare och sedan kan man ju gå med i reumatikerförbundet också.

Nog om det.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Katie Rebekah sa...

Tack fina du för dina ord hos mig på den låsta bloggen!

Det har varit en svår vår och kroppen är svårt sjuk och sliten men jag kämpar å jag ser inget annat än att jag kommer bli frisk --> det är en fruktansvärd tid men jag kommer att klara detta! I have to do it!

Hoppas du får en toppen helg!
Varma hälsningar och kramar,
Katie