tisdag 26 juli 2011

En vanlig dag

Idag har jag varit på stan med min goda vän Jenny. Jag var Lina, inte AS (ankyloserande spondylit). Visst, det gjorde ju ont. Men vad vi har skrattat. Vi skulle äta på Wayne's Coffe, jag visste ju att där finns det något jag kan äta. Men tyvärr så hade dom bytt ut toasten så det var sådant på som inte jag tycker om eller kan äta. Så, jag bestämde mig för att ta en bagel med skinka och tänkte att grönsaker får jag ju säkert till. Vad jag trodde fel. In kom en tallrik med en uppskuren varm bagel, 3 skivor rökt skinka och en liten skål med creme cheese. Och jag kunde inte sluta skratta. Skulle jag bli mätt på det? Dum som jag är så tänkte jag inte på att ta kort på denna jättetallrik med skinkan, brödet och osten innan jag hade "satt ihop" den. Jag lovar, det såg verkligen skrattretande ut. Både jag och Jenny skrattade. Så jag åt upp denna "jätte"måltid och tog sen bananen jag alltid har med mig i väskan. Kunde fortfarande inte sluta skratta. När Jenny ätit upp sin sallad så valde vi att gå därifrån utan att fika. För vi bara skrattade.
Shopping blev det lite av med, inte mycket. Men lite iaf. Sen bjöd Jenny på fika på Nancy's i Kvarteret Igor.

Jag har haft en toppendag idag. Jag har varit vanlig. Inte sjuk. Som jag skrev innan så fanns smärtan ju självklart där. Men jag kunde släppa allt och skratta. Så skönt.

Nu ska jag titta lite på TV innan det är dags att sova. Imorgon händer inte så mycket. Men ska över till min lgh och dammsuga min soffa som ska säljas.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: