söndag 17 juli 2011

Snart så

Idag har jag ökat min metotrexatdos till 6 tabletter. Så om 2 veckor går jag upp i full dos om allt går som det ska. Jag kan bara tala om att jag har svår ångest varje söndag när jag ska ta tabletterna. Men än så länge inga andra biverkningar än trötthet. Men det hade jag räknat med. Cellgifterna kämpar ju i kroppen, så inte så konstigt om man blir trött till en början. Men snart så är jag uppe i full dos. Mina värden är bra än så länge och jag hoppas att dom fortsätter vara det så att jag kan börja med Remicade så fort hösten kommer. Som jag förstått det så måste man äta metotrexat för att få remicade. Jag vet inte varför. Men enligt min reumatolog så är det så. Så jag litar ju självklart på henne. Hon är en av dom bästa läkare jag träffat. Synd bara att hon har semester ända till augusti. Men jag skulle ju få komma till henne då.
Snart ska jag gå och sova och då är dagen till ända. Hoppas att ni alla får sova gott.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Elena sa...

Jag har haft Metotrexat i många år och de funkar toppen för mig som har psoriasisartrit. Nu har jag dock Metoject för min mage har blivit tärd av all medicin. Remicade och metotrexat funkar bäst tillsammans och jag kände ändå en skillnad under den tiden jag fick Remicade. Metotrexatet kan jag dock inte vara utan! Håller tummarna för dig!

Mvh Elena