lördag 30 juli 2011

Mina ärr


Hur länge ska jag behöva skämmas? Alltid? Jag har valt att inte dölja mina ärr. Men jag skäms varje gång någon slänger en blick på mina armar. Jag har inte skadat mig sedan 2006, men jag får blickar varje dag. Känns som att jag är mindre värd för att jag har ärr på armarna.
Jag och min psykiatriker har pratat om att jag ska få remiss för konsultation om ärren går att ta bort. Men nu är det svårt. Jag äter kortison som gör huden tunnare än vanligt. Till hösten börjar jag eventuellt med remicade och då får man inte ens tatuera sig så jag antar att ta bort ärr inte kommer på frågan. Sen går inte mina att ta bort med laser.

Jag gillar inte att visa mina armar i min blogg. Men var till affären och hon i kassan tittade. Jag säger inget om att titta. Men det är den fördömande blicken jag ogillar. Fråga hellre.

Aja, jag var ju till affären och köpte lördagsgodis. Så ska snart snaska på det.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: