måndag 31 oktober 2011

Akut veterinärtid

Min lilla tjej, Zephyr, har haft ett sår mellan nosen och ögat sedan i torsdags förra veckan. Jag ringde Djurkliniken i fredags men dom hade inga tider så jag blev ombedd att ringa till Enköping som inte heller hade några tider. Såret såg dock bättre ut så jag valde att tacka nej till tiden på Onsdag som dom hade.
I lördags var såret helt plötsligt större, så i panik ringde jag till Anneli som tack och lov hade en tratt att låna ut. Zephyr blev så "död" av att ha tratten så vi valde att ta av den en stund och hon mådde bättre. Idag vaknade jag och fick veta av mamma att det hade blivit ännu större så då valde jag att ringa Djurkliniken igen. Jag ringde vid 9.30 kom fram vid 9.35 och fick tid 10.00. Tur man har nära då. På med kläderna och in i buren med katten.
Allt gick bra. Dom rakade lite runt såret och jag ska skölja med koksalt och sen badda med klorhexidin 1 gång om dagen så får vi se om det läker. Nu ska hon ha tratt när hon är ensam och när vi sover, annars skulle hon vara utan.

Dom där små liven.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: