tisdag 25 oktober 2011

Diabeteskontroll

igår (måndag) var jag på diabeteskontroll. Jag har fasat för det senaste månaderna då jag äter kortison och det lätt ger högt blodsocker. Och då när man redan har diabetes. Jag har ingen behandling för den just nu då jag är typ 2, men har haft tablettbehandling tidigare. Men ALLA prover var normala. Kan ni fatta, jag har ätit kortison i över 6 månader och jag hade väntat mig lätt förhöjda värden. Man dom var NORMALA. Men, jag har gått upp i vikt. Jag hoppas verkligen att det är pga kortisonet för annars vet jag inte. Har gått upp 13 kilo sedan i april. Trots att jag numera tränar 3 gånger i veckan mot 0 innan. Men, vi får se vad som händer. Han tyckte dock att allt var okej och trodde att vikten berodde på kortisonet. I måndags sänkte jag ytterligare till 2,5 mg prednisolon och då var det 8 veckor kvar innan jag står på 0. Kan jag säga att jag längtar? Skitmedicin, för mig iaf då den inte hade någon effekt alls. Den är nog en jättebra medicin för dom som verkligen behöver den.

Nog om det. Jag är bara så glad att värderna är normala.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: