fredag 7 oktober 2011

So complicated

Varför ska livet vara så jobbigt ibland? Ibland är det bara så jobbigt. Jag börjar få ont i kroppen igen. Jag vill inte. Visst har jag haft ont hela tiden. Men just på senare tid så har det ju varit så mycket bättre. Men nu börjar del ila i bäckenet igen. Känns inte alls kul. Jag fasar för att få så ont som jag hade innan behandlingen. Jag vet att jag tjatar, men det var hemskt. Och nu har jag fått smak på hur det kan vara, och poff så togs behandlingen ifrån mig. Min vanliga (o)tur att man ska bli allergisk mot ens räddning. F*ck för det. Visst, nu är jag igång med Metoject efter ett kortare uppehåll med Metotrexat så nu är vi på rätt köl igen när det gäller det. Ska börja med Plaquenil men jag vet inte när. Och sen förhoppningsvis får jag börja med Humira snart också. Humira är som Remicade ett biologiskt läkemedel, men Humira består bara av humana antikroppar, medans Remicade till viss del består av möss. Så vi får hoppas. Men, jag vet inget säkert än innan läkaren ringer mig den 21 okt. På måndag ska jag lämna en massa prover däribland ett DNA prov. Det har jag aldrig lämnat innan. Så nu hamnar jag i databasen, skämt åsido, men det gör jag faktiskt.

Idag känner jag för att vara självdestruktiv. Jag kommer inte göra mig illa. Men jag har god lust. Men gör inte sånt längre. Så jag får snart gå och sova istället.

Kanske är det bättre? Jag vet inte. Just idag vet jag ingenting. Jag vet bara att jag sitter ensam ytterligare en helg. Och det gillar jag inte för fem öre.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Vad tråkigt att du har ont. Jag hoppas att du finner något som kan lindra det, som du inte är allergisk mot, och att du kommer att må bättre. Helt bra, det vet man aldrig med varken fysisk eller psykisk sjukdom..men jag hoppas på bättre. Hoppas också DNA provet gått bra!

Vet hur det är med de där impulserna, att vilja skada sig själv. Det krävs mod, styrka och vilja för att kämpa emot. Och i ensamheten blir allting lite mörkare, lite svårare. Men det är bra att du bestämt dig, för att inte skada dig själv. Inte ge efter för impulserna. HEJA!! :)

Ta hand om dig och sov så gott!