söndag 23 oktober 2011

Plaquenil + läkarsamtal

Imorgon börjar jag med en ny medicin som heter Plaquenil. Det är en malariamedicin som har effekt även vid reumatiska sjukdomar. Dom vet dock inte hur och varför. Men vi får se vad som händer. Jag vill egentligen inte äta den medicinen. Men känns som att jag inte har något val. Känns som att jag är fånig om jag säger att jag inte vill. Så jag tar det och så får vi se hur jag mår utav det. Vanliga biverkningar är illamående och sådant skit. Jag hatar när det finns magbiverkningar på mediciner jag tar.

I fredags så ringde min reumatolog och hon sa det som står ovan och sen ska vi avvakta med Humira. Jag vill egentligen inte avvakta då jag är grymt rädd för att bli så dålig som jag var innan jag fick Remicade. Men vet ni? 2 behandlingar av Remicade fick min sänka att bli normal. Den har inte varit det på flera år, många år. Men nu är den helt normal. Dock trodde hon inte den skulle förbli normal då jag inte får någon behandling av Remicade just nu. Får se hur mycket Metoject och Plaquenil klarar av att ta. Men ny provtagning om 4 veckor och sen ny teltid om 5 veckor. Så får vi se sen.

Nu ska jag dra mig till sängen då jag har en diabeteskontroll imorgon bitti.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: