söndag 2 oktober 2011

Regn och viktuppgång

Regnet öser ner. I alla fall just nu. Hoppas att det inte gör det imorgon när jag ska traska till sjukhuset. Imorgon är det läkarbesök, mat med mamma sen träning. Imorgon ska jag fan ta i.
Att jag nu jävlar ska ta tag i allt är att jag sedan jag började med prednisolon har gått upp ca 13 kilo. Det syns knappt (svullen i ansiktet dock), jag kan ha mina gamla kläder. Men, 13 kilo upp är det tyvärr. Vet att mycket kan vara omställning att jag börjat träna såpass som jag gör och att jag äter kortison. Men, det är inte roligt. Så nu blir det inge gottis i veckorna längre. Kortisonet håller jag redan på att trappa ner, men det är 16 veckor kvar innan det är helt utsatt. Tar tid och dom vågar inte snabba på det då man kan må riktigt dåligt. Men oå sista veckorna så har vikten stått still. Kanske minskningen gör sitt.
Nu ska jag ta och göra mig redo för sängen.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: