måndag 17 oktober 2011

Fasteprover inför diabeteskontroll

Idag var jag till min vårdcentral och lämnade fasteprover. Ska på diabeteskontroll måndagen den 24 oktober till min läkare. Så då var det bara att snällt gå och ta proverna idag.
När jag väl kom dit så var det bara 2 före mig, varav den ena stack dom bara i fingret, så allt gick snabbt tills det var min tur. Jag har ett kärl som har blivit väldigt misshandlat detta år, men vi valde att försöka i det eftersom det var det kärlet som hon kände bäst. Så hon stack mig men det kom inge blod. Grävde runt lite, men gav tillslut upp. Hon tog då fram en blodtrycksmanchet för att stasa åt ordentligt runt den andra armen för att se om det kröp fram nå kärl då. Och hon försökte där, men nej, tillbaka till högra armen men det ville sig verkligen inte.
Tillslut så var det nära hon gav upp och bara ville ta i fingret. Men jag ville inte det för då hade inte kolesterolproverna blivit tagna och det har dom inte tagit på kanske 2 år på mig. Men på sista försöket så gick det i vänster arm. Hon tyckte nu att det kärl som blivit så ärrat ska få vila ett tag. Så vi får se.
Sen var det vikt och längd, det var väl inga direkta nyheter. Men vi får se vad läkaren säger. Äter ju dock fortfarande kortison. Räknade att om 9 veckor så är det slut på det. Känns som en evighet.

Nej, dags att dra sig mot sängen. Ta hand om er!

Inga kommentarer: