söndag 26 februari 2012

4518 kronor

Vet ni vilken ångest det ger att betala räkningar när man endast får ut 4518 kronor? Det ska räcka en månad, till räkningar och mat. Och då gick mitt frikort för sjukvård ut den 3:e februari. Sitter nu med 1000 kronor i räkningar till landstinget. I januari fick jag min sista sjukersättning som var på 6400:- och dom fick jag den 18:e januari och skulle klara mig till den 27:e februari, så det var ingen chans alls att jag skulle haft råd att spara till frikortet då. Men åter till helvetet med räkningarna. Jag skakar av ångest för jag vet inte vilka jag ska välja bort?!
Jag måste ju ha ett frikort. Så sjukhusräkningarna är självklara. Jag behöver 2000:- till mat då jag även har katt.
Jag kan heller inte söka socialbidrag denna månad av olika anledningar.
Har jag tur så får jag något som heter boendestöd och som man har rätt till, från 1:a januari i år, om man är utförsäkrad. Jag vet inte om jag får något, när och inte heller hur mycket det skulle vara.
Denna månad får jag pengar för 18 dagar. Nästa för 20 och månaden efter det för 21 dagar. Man får bara för dom svarta vardagarna.
Det brukar vara kul att få pengar. Men denna månad var det bara ångest. Men, dom viktigaste räkningarna är betalda och sen kommer hundarna få pissa på mig då. Men månaden kommer vara helvetisk lång.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: