onsdag 1 februari 2012

Komik?

Jag förstår mig inte på vissa saker. Man får inte i en blogg dela med sig av sina känslor, för då är man ett offer. Hehe. Men till saken hör den att vissa är verkligen offer. Jag är ett offer för AS, det är ren fakta bara för att ta ett exempel.
Sen ska man helst inte skriva om dagen ideal för då är man överviktig själv eller sladdrig och äter kolhydrater (men snälla, ge mig fängelse då). Jag tycker verkligen detta är snudd på komiskt.

Det vissa kanske tar lite väl mycket på allvar, det kanske jag menar som ironiskt. Som inlägget innan. Bilderna har jag lagt i bloggen enbart för att det är tabu idag att vara överviktig. Det är äckligt i väldigt mångas ögon. Därför skrev jag "Den perfekta kroppen?". Kanske är jag provocerande. Men jag tycker inte att alla behöver se likadana ut, säga samma saker och leva likadana liv.
Tänk vad livet skulle vara tråkigt utan farligheter :D.

3 kommentarer:

s sa...

hey...bra kommentar hon bella. hon ser fan amazing ut :)

Lina sa...

Ja, jag förstår inte grejjen. Nån jävla fetma har hon verkligen inte. Hon är naturlig och folk retar sig nog på det.

Sandra sa...

En gång gjorde jag bort mig rätt rejält i min blogg.

Jag tog kommentarer från en "pro-ana"-blogg och skrev lite "svar" på deras peppande meningar.

Där blev det ramaskri ska du veta.
Samtidigt kan jag tycka att det är jävligt märkligt.
Säger man att det är fel att vara pinnsmal så får man både näbbar och klor efter sig.
Men tjockisar och feta är det helt okej att både skämta om och klanka på - bara dessa skillnader tycker jag speglar hur samhället ser ut idag.

Det är heller inte konstigt att man tvivlar på sin egen storlek när allt man ser på till exempel omslag i tidningar är retuscherade bilder på pinnsmala personer.

Eller bara det faktum att storlekar på kläder numera är jävligt mycket mindre än förr.


Jag köpte alltså ett plagg i storlek XL - och det var FÖR LITET, satt precis som ett linne jag har i XS, jag kan ju säga att det var som en smäll på käften - kände mig såklart inte ett dugg tjock *ironi*

Samma sak gäller BMI - vilket jävla påfund. Min pojkvän som väger 74 kilo är på gränsen till FETMA enligt BMI - är det skruvat eller vad?

Och nej, ett offer är du fan inte heller, du är en normal människa med sunda åsikter och som väljer att vara ärlig med ditt känsloliv.

BRA JOBBAT säger jag.

Nu avslutar jag min uppsats med orden: Du är jävligt modig, sådetså