tisdag 7 februari 2012

Om vi återgår till LCHF

Jag har tänkt på en sak dom senaste dagarna. Jag är emot LCHF som sådan att jag tror inte den passar ALLA. Men alla har ju rätt att äta som dom vill.
Men nu har jag börjat fundera på hur gör man om man är vegetarian eller vegan? Kan man äta enligt LCHF då? Man lever ju på kött och fett i princip och ägg vet jag att man också får äta, vilket inte alla äter som är veganer och vegetarianer. Så hur gör man då? Nu när många läkare och dietister börjat förespråka LCHF mer och mer. Om någon läser detta som vet, så är jag tacksam om ni kommenterar. För jag kan inte få det att gå ihop.

Ta hand om er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det går att äta enligt LCHF även om man är vegetarian eller vegan. Det är ju egentligen bara ett annat sätt att fördela makronutrienterna, så att större procentandel av energin i maten kommer från fett och mindre del kommer från kolhydrater. Är man då vegetarian så äter man mera av vegetabiliska fetter (eller animaliska då, om man inte är vegan), samma proteinnivå, och tar bort större delen av kolhydraterna. //LA

Lina sa...

Okej, tack för ditt svar. Jag är tacksam att folk, utan att bli hätska, kan svara på mina frågor. LCHF är så mycket på tapeten just nu och då kommer det många frågor.
Ha en trevlig helg. /Lina

Anonym sa...

Jamen precis! Jag antar att det blir så känsligt eftersom det är så oerhört laddat vad man äter, och debatten har ju stundtals varit rätt hård från alla håll. Jag anser mig kunna en hel del om lchf, äter det och mår bra av det men har full förståelse och respekt inför att intee alla gör det, så jag försöker gärna svara på fler funderingar om du har några.

Trevlig helg till dig också!
//LA

Lina sa...

Det verkar vara väldigt laddat just nu. Bra att du tycker att alla kan äta det dom mår bra av. Det är ju pajkastning från höger till vänster just nu.
Jag frågar om jag kommer på något mer. Tack!
/Lina