onsdag 1 februari 2012

Om ni visste...

...vad ångest det skapar med alla sjuka ideal som just nu allt kretsar kring. Kissie hon svälter sig själv och väger 47 kg till 169 cm. Blondinbella får höra att hon lider av fetma nu när hon lagt ut bilder på sig själv i bikini.
Jag är då inte värt något alls. För jag är överviktig och jag försöker träna, men jag har varit sjuk nu i några dagar och jag får panik.
Det här sjuka som pågår just nu, får mig att vilja avsluta allt. Det handlar självklart inte bara om Kissie och Blondinbella utan hur hela samhället är.
Man är tydligen bara värd något om man är smal?! Eller snarare anorektisk. Jag är ledsen och jag är osäker. För jag kan inte vara värd något?! Kanske jag ska träna trots att jag har en infektion i kroppen? Jag funderar på det. För jag orkar inte ha det så här.
Sen att ingen tror mig heller när jag säger att jag har problem. Tror det bara är mamma som tar det på allvar. Tog upp det med min läkare och har även tagit upp det med min kurator hur jag avskyr min kropp. Jag tränar mer än jag gjort på länge, men det står stilla. Troligen för att jag åt kortison under så lång tid.

Men jag är inte värt något! Jag är inte det. För jag är överviktig. Men en sak ska ni veta. Jag har perfekt blodsocker och perfekt blodtryck. Så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Föddes du igår eller? Det du skriver visar på en total avsaknad av intelligens. Så fruktansvärt löjligt att skriva att samhällets ideal lyder som så att är man inte anorektiskt smal är man inte värd något? Nu får du väl fan ta och ge dig.Lagom är bäst. Äter du hälsosam mat och tränar hälsosamt mycket / riklig vardagsmotion så får man den kropp man är menad att ha. Äter du skräp dvs kolhydrater och främst då socker får du en slapp ful kropp som inte är så attraktiv.

Sen att du spelar offer.... att du säger att du "inte är värd något för du är överviktig". Det är du som sätter dig själv i den sitsen, INGEN ANNAN!!!!!!!!

Lina sa...

Nej, jag föddes absolut inte igår. Och ja, jag tog ut svängarna ganska rejält.
Jag behöver inte göra mig själv till ett offer. Men i dagens samhälle så är det tyvärr såhär det ser ut. Kolhydrater är enligt mig inte så farligt att äta om man gör det i måttlig mängd. Man kan tycker jag äta allt i måttlig mängd.
Sen vet inte du hur mina tankar snurrar och har sig om vikt och ideal osv. Du känner inte mig, du vet inte vem jag är och hur jag är.
Men fakta är att Blondinbella får höra att hon är tjock för att hon lägger ut bilder på sig själv i bikini.

Love sa...

Den som inte tror att samhället har krav på utseende måste väl va född igår?!? Det är som Lina säger att som överviktig blir man tolkad på ett visst sätt! Anonym: Känner du Lina? Att säga att någon saknar intelligens så tycker jag personligen att man kan vara öppen med sitt namn, de visar att man vågar stå för sina åsikter..
Lina: Du är underbar som den du är! Vi får tänka hellre överviktig än skitviktig ;-) Kram <3 Annika

Lina sa...

Du har så rätt så Annika. Men som en väldigt klok person sa till mig igår (mamma) "Hellre född igår än idag". Så jävla bra.
Överviktig hellre än skitviktig är så det ska vara.

Ta hand om dig vännen så hörs vi. Kramar <3