tisdag 21 februari 2012

Dagens ideal

Hur kommer det sig att man enbart duger om man är ordentligt smal? Om man har BMI 24 så får man höra att man är överviktig. Nu har ju inte jag BMI 24, men tog det som ett exempel. Dagens ideal är så sjuka så jag mår illa.
Jag som överviktig känner mig inte värd något alls. Jag vet att det bara är jag som kan ändra på det men min vikt står stilla, jag tränar och tränar och tar promenader som jag aldrig gjorde förr men går inte ner ett gram. Jag äter precis som innan och då rasade jag 40 kg. Men sen åt jag kortison i 8 månader och fan, jag la på mig 20 kg då, utan att börja äta mer.
Ja, jag mår skit. Vart man än går in och läser så handlar det om bantning, dietar osv. Jag känner mig inte värd nå alls. 0.

Varför duger man bara om man är smal? Kanske inte i allas ögon men i mångas ögon så är man bara vacker om man är smal. Jag är less på allt och just nu så vet jag inte vad jag vill längre. Jag vill dock inte banta och aldrig unna mig något. Då kan jag lika gärna dö.
Jag är deppig och ledsen. Jag hatar allt tjat om bantning och du duger inte som du är. Less på det. Less.

Jag har dock perfekta värden. Men många tror där också att är man överviktig så är man sjuk pga övervikten. Gah. Ledsen

3 kommentarer:

Marlene ♥ sa...

Va tråkigt att läsa detta. Måste vara jobbigt för dig, allre helst eftersom du varit mycket "sjuk". Pesonligen tycker jag att former är finare. Och många killar tycker också det, även fast många tjejer inte tror det.Jag har gått från xs, s till M,L. Jag trivs med mig själv men det är lite svårt ibland att klä sig då jag inte kan ha samma stil som förrut. Jag älskade tajta klänningar, men det är lite svårt att få det snyggt nu. Tack för din kommentar på bloggen. Inte så roligt att någon skriver att man inte har så smickrande figur.

Jag känner många fina tjejer som är lite större. De blir jättevackra för de har så fin utstrålning och personlighet.

Hoppas att du bara tyckte för stunden att du var värd 0. Å andra sidan är det ju det du skriver att du kämpar emot. Jag kan förstå dig lite hur du känner. Har också varit sjuk. Så sjuk så jag kräktes dagligen för magsyrorna. Men det gick över med tiden. Nu mår jag bra igen=)

Det är ju inte ditt fel att du gick upp. Vissa mediciner har den invärkan, tex Citalopram och Mirtazapin. Jag gick upp 8 kilo tills jag förstod att det var medicinens fel. Sen tvärslutade jag och gick ner igen. En nära till mig har gått upp 40 kilo av sån medicin. Hon förstod inte att det var medicinen för det står inget om det på bipackssedeln eller liknande. Hon är fin ändå tycker jag.=)

Är det någon som har sagt till dig att du inte duger som du är?!! Eller känner du bara så?

Och så på alla känslor har du fått en rad diagnoser. Måste vara tufft! Jag kommer inte skriva att tiden läkar alla sår, eller va stark och kämpa på, för det har du nog hört för många gånger. Istället ger jag en peppande kram och försöker förstå hur du har det. För visst kan det kännas skönt om någon kan förstå hur man har det=) Kram

Yuna sa...

Känner verkligen igen mig i allt du skriver. Det är hemskt

Em sa...

vet hur du känner,men,,,,DU e värd o duger precis som DU är!!skit i andra,vet svårt där me...men tänk att det är dem som e idioter som säger så...INTE DU!!dem har inget vettigt "liv"själva däför klagar så många på andra. fast det e dem det fel på egentligen..fattar inte varför folk ska kommentera allt..fan..alla e vi olika o tycker o tänker olika,,varför kan folk inte bara aceptera det??o man kan inte hjälpa hur man e född lixom..visst som tidigare kan man påverka grejer själv,,men det e inte alltid så lätt o påverka PRECIS ALLT!!man kan inte ändra varenda kroppsdel till "perfekt"va det nu e?det e omöjligt...perfektion=döden...så va e det o uppnå?va dej själv bara,,,,du duger som du e!!ta åt dej av det ja säger men jag vet det e svårt!!!kram,