onsdag 29 februari 2012

Mina mediciner

För dom som retar sig på det så kommer jag nu lägga upp en lista på dom mediciner jag tar. Alltid retar det någon. Men min blogg vet ni.
Så här kommer den nedan:

Aurorix (Antidepressiva) 150mg 2 tabletter 2 gånger dagligen
Folacin (Folsyra) 5mg 1 tablett 2 gånger dagligen
Cetirizin (Allergimedicin) 10mg 1 tablett dagligen
Lyrica (Mot GAD & smärta) 25mg 1 kapsel dagligen
Lyrica (Mot GAD & smärta) 100mg 1 kapsel dagligen
Atenolol (Betablockerare mot hög puls) 25mg 1 tablett dagligen
Omeprazol (Mot magkatarr) 20mg 1 kapsel 2 gånger dagligen
Propavan (Sömnmedicin) 25mg 2 tabletter till natten
Apodorm (Sömnmedicin) 5mg 2 tabletter till natten
Nasonex (Kortisonnässpray) Varje kväll
Metoject (Metotrexat/cellgift) Motsvarande 10mg metotrexattabletter/0,2ml 1 injektion 1 gång i veckan
Humira (Selektivt Immunsuppressivt medel) 40mg/0,8ml 1 injektion varannan vecka

Det blev en del mediciner. Men, sånt är livet ibland. Jag är glad att jag inte har mer. Men man vet aldrig?! Har väldigt få mediciner för psyket numera. Och det är jag glad för.
Ta hand om er!

2 kommentarer:

Yuna sa...

Oj. Det var många. Jag äter själv 6 olika. Tyckte det var mkt. Men måste man så...

Lina sa...

Ja, måste man så måste man :/. Men jag trodde inte det var så många, men, ja. Hehe så det kan bli :P