torsdag 1 mars 2012

Skrämmande

Jag tycker det är riktigt skrämmande hur vissa ser på sjuka människor. Vart är sympatin i Sverige? Jag menar inte att man ska daltas med bara för att man är sjuk, men man ska vara sympatisk.
När det kommer på tal om sjukförsäkringen i Sverige så är det så många som vill dom sjuka illa. Att man lever på deras pengar, att man är en parasit på samhället. Ta tillbaka ättestupan, eller vad vill ni?
Jag har verkligen inte valt mina sjukdomar. Jag har heller inte orsakat dom själv. Jag har bara haft oturen att få det jag har. Men enligt vissa så är jag inte värd att leva, för att jag kan inte jobba och tjäna in mitt leverbröd.

Hur vill ni att vi sjuka ska överleva? För att bara vara kronisk sjuk med smärta är fruktansvärt jobbigt. Jag säger inte att man inte ska arbeta om man är sjuk, men om man inte klarar det alls?

Fy för dagens samhälle.

1 kommentar:

Yuna sa...

Säger detsamma! Nu ligger jag inte i risk för att bli utförsäkrad och det är jag glad för, men jag fattar inte hur folk som har det värre än mig kan bli utförsäkrade!! Det är skamligt