onsdag 28 mars 2012

Från 178 cm till 176 cm...

Japp, jag har krympt! Hur kul är det, eller ja, jag är ju inte lika lång som min storebror längre iaf.
Var till reumatologmottagningen idag och träffade Anna som är sköterska där. Det var längd, vikt och så blodsocker. Sen ska jag även lämna ordentliga kolesterolvärden. Det kunde jag inte göra idag då man ska vara fastande minst 10 timmar innan ett sådant prov. Men vikten vill inte gå ner, Anna sa dock att jag såg mindre ut än första gången hon såg mig (aug förra året), min kurator nämnde det också igår. Men Anna sa att det beror nog på att jag tränar mer nu än då och att jag står still i vikt trots att kroppen ändras. Anna är riktigt bra. Jag känner att jag kan prata med henne om allt när det gäller min livsstil och det är ju bra. Känns än så länge som att hon inte dömer mig för den jag är. Fick en ny tid den 13 april klockan 10.00. Har läkartid 08.45 så blir perfekt. Jag fick även ta upp om det var något jag undrade över när det gällde vad läkaren har sagt.

Har även varit en sväng ner på stan idag. Köpte en ny väska igår som mamma blev kär i, så vi var dit och köpte en sådan till henne med. Sedan var jag in på HM men dom hade inte den tröjan jag ville ha. Jo, i knallrosa, jag kan inte ha det för hela jag blir rosa då. Så blev ett par byxor och ett nagellack och mamma köpte en tröja åt mig.
Sen bar det av till SmartEyes då mina glasögon var klara. Detta är 3:e gången gillt, får se om jag kan ha dom nu utan att skela. Jag har dock inte på mig dom just nu då jag redan har huvudvärk och vill inte ha mer ifall att dom inte funkar.
Sedan efter SmartEyes så gick vi till Kvarteret Igor, som är en galleria i stan, och där köpte jag en fruktsmoothie och mamma en juice med kiwi, banan, äpple och så var det något mer, på Squeezed Up. Så gott.


Nu så bär det snart av mot sängen. Imorgon ska jag träffa min sjukgymnast halv fyra och nu ska jag komma igång på gymmet igen.

Ta hand om er! Och hoppas att jag får tid till min läkare snart. Står på väntelista i mars.

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Knasigt att krympa, men det har jag också gjort. Jag krympte 2 centimeter när jag hade lunginflammation för några år sedan, så skumt att man kan göra det!!

Vad skönt att du känner att du kan vara dig själv och prata med Anna, alla behöver sådana personer!

Tyckte väl att jag kände igen den där randiga muggen. Inte för att jag någonsin fikat där, men tycker om färgerna/ränderna och brukar titta på det när jag går förb ;)

Hoppas det blir bra med glasögongen och att det gått bra hos sjukgymnasten! KRAM

ps. Jag har svarat på din kommentar på min blogg, vet inte om du prenumererar på kommentarsvar så du ser det?